8 Aralık 2023 Cuma

buz pateni

 

Dün gece rüyamda buz pateni yaptığımı gördüm. Buzun üstünde süzülürken öyle mutluydum ki. Normalde anlamına bakmam ama bakayım dedim. Soğuk hiç hayra alamet olmazmış. Paten yapmak para kaybetmekmiş. Teyzem çok güldü. Eskilerin tabirine itibar olunur, bunlar uydurmuştur boş ver dedi. Doğruya doğru kaç yerden para bekliyorum gelmedi. Bugün özel dersim vardı. Yarında var. Biraz hazırlanmam lazım. Sabaha bıraktım artık. Fuji Dağı'nı nasıl taşırsınız diye bir kitap okumaya başladım. Dünyanın en önemli şirketlerinin çalışanlarını seçerken sorduğu sorular hakkında. Beklediğim gibi eğlenceli bir dile sahip değil. Kitap gerçekten böyle bir mülakata girecekmişsiniz de olası absürt bütün sorulara mantık çerçevesinde nasıl cevap verirsiniz anlatıyor. Dili bana sıkıcı geldi. Ricardo Piglia'nın yok şehir kitabını okuyorum. İlginç bir giriş oldu. Okuduğum kitaplarda isimleri aşina olmadığım türdense çok zorlanıyorum anlamakta. İlk kısmı okuduktan sonra ikinci kısımda bir kafam karıştı. Artık yarın devam ederim dedim. 
Komşumuzun kardeşi vefat etmiş taziyeye gittik. Komşum dediğimde yaşlıca bir teyzecik. Çok severim özü sözü bir insanları. Bizim apartmanda bazı sorunlar olmuştu. Sonra alt komşu inşaat kalıntısını bu kadının bahçesine dökecek olmuş çıkmış bir güzel kızmış. Koca adamsın çöpe niye dökmüyorsun diye. Sonra adam gelip bizim bahçeye dökmüş. Tamamıyla inatlaşma. Bir adım ötede çöp konteynırı var. Anlamıyorum ki bazı insanları. Koca adam yaptığı ne kadar çocukça.
Yarın bir arkadaşımın benimde tanıdığım Malezyalı arkadaşı Türkiye'ye gelecek onunla görüşeceğim heyecanlıyım. Dersten sonra onunla buluşacağız. 

2 yorum:

  1. Hoşgeldin Nil. :)
    Yeni blog açmak, yazılarının okunması ve bunu bilmek, yazmak eyleminden bağımsız olarak da hoş bir duygu.
    Keyfince yazman, okuman dileğiyle sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimmm yazmak yazarken düşünmek ve farkındalığının artması babaşka bir şey. Sevgiler...

      Sil

Ne yerdeyim ne gökte

  Bir kere bir öğretmen çok yoğun ve buhranlı bir zamanı tarif etmek için “ne yerdeyim ne gökteyim” demişti. Bende öyle hissediyorum. Tembel...